website

Hoe geef je sexuele voorlichting aan je kind?

De vraag van onze dochter (8 jaar) over hoe ze als baby in mijn buik was gekomen kon ik tot nog toe afdoen met een antwoord als " door een zaadje van papa " verder vroeg ze nog niet door.
Totdat ik voor mijn miniatuur ezel merries een heel klein micro dekhengstje huurde bij Willemien van Oers.  
Dochterlief stond met veel interesse te kijken hoe de  hengstige merrie gedekt werd door Rowdy (wij noemen hem Brammetje) 
Ze begreep niet waarom hij alleen verliefd was op Cammy en niet op haar favoriete merrie Lady. 
Ik legde uit dat Cammy nu hengstig was, dat ze een eitje had dat bevrucht moest worden door de zaadjes van Brammetje en ja dat had ze al gezien, die kwamen uit de piemel van Brammetje. Het zaadje dat het eerste bij het eitje aan komt bevrucht dan het eitje, en dat groeit uit tot een veulentje.

"Aha" zei ze vervolgens "het is dus een soort wedstrijd, en de prijs is LEVEN!"   

Micro hengstje Rowdy dekt de miniatuur merrie Cammie.
Als hij op zijn tenen staat kan hij er net bij























Levensgroot sculptuur ezelveulen, brons,
door Nanouk Weijnen